CO² neutraal waterwerken

Klaar voor de toekomst

Video Aspect Ratio: 16:9

CO² neutraal waterwerken

Klaar voor de toekomst

15 jaar

toonaangevend in de markt

1.000+

tevreden klanten

62+

stedelijke toepassingen

15 jaar

toonaangevend in de markt

1.000+

tevreden klanten

62+

stedelijke toepassingen

De samenstelling van het CityExpand kraanponton bestaat uit vijf onderdelen. Deze vijf pontons kunnen gekoppeld en ontkoppeld worden door een SMART-link.

Het CityExpand kraanponton is uitgerust met een Kennis 14.000 autolaadkraan. Deze kraan is geheel elektrisch ingericht en kan worden gevoed middels Walstroom.

Per 1 januari 2019 is elk werkschip verplicht een certificaat te hebben. Het Cityexpand samenstel is geheel conform de richtlijnen van de binnen-vaart wet - en regelgeving gebouwd.  

Lage doorvaarhoogte

De kracht van dit drijvende succes zit hem in de doorvaarthoogte. Met een maximale hoogte van 1,50 meter kan het CityExpand samenstel bijvoor-beeld onder c.a. 80% van de bruggen in Amsterdam varen en werken.

Om laad/los -en werkzaamheden te kunnen uitvoeren is het CityExpand kraanponton uitgevoerd met een 14-ton/m autolaadkraan. deze is bedienbaar vanaf een daarvoor ingerichte werkplek.

Middels de telescopische Spudpalen kan het CityExpand vaartuig zich ook verankeren in de bodem. De Spud-palen zijn elektrisch van een afstand te bedienen, zo kan er gemakkelijk en snel verplaatst worden.

Een aansluiting op walstroom maakt de aandrijving van de kraan, spudpalen, verlichting en bilge- pompen volledig elektrisch. Hierdoor wordt geen uitstoot en tevens een geluidsarme situatie gecreëerd.

HVO staat voor ‘Hydrotreated Vegetable Oil’. Dit type diesel-brandstof t.b.v. de aggregaat is geproduceerd op basis van met waterstof behandelde plantaardige oliën en restafval, bv. dierlijke vetten

Door een combinatie met een emissievrije CityBarge duwboot worden de logistieke stromen in de binnenstad verplaatst van de weg naar het water. Welke resulteert in géén uitstoot en druk op kademuren.

Onze CO2 voetafdruk zetten we neer voor de toekomst. Met dit in het achterhoofd zijn we gaan bouwen. Opstoppingen, vuile lucht, ruimtegebrek en een zware belasting voor de kademuren is 'normaal' geworden in steden. Hoe dit anders kan vertellen wij in ons gratis E-boek
50%
Uw gegevens zijn veilig, wij doen niet aan spam.
Download nu

Download nu ons gratis E-book CityExpand Kraanponton !

Onze CO2 voetafdruk zetten we neer voor de toekomst. Met dit in het achterhoofd zijn we gaan bouwen. Opstoppingen, vuile lucht, ruimtegebrek en een zware belasting voor de kademuren is 'normaal' geworden in steden. Hoe dit anders kan vertellen wij in ons gratis E-boek
50%
Uw gegevens zijn veilig, wij doen niet aan spam.
Download nu

Van Veen grondwerken ' Altijd in voor een uitdaging '

Van Veen Grondwerken is werkzaam op het gebied van grond-, weg- en waterbouw en is een ondersteunende partij bij inspectiewerkzaamheden in de civiele en bouwtechnische sector. Met meer dan 15 jaar ervaring zorgt Van Veen Grondwerken dat elk gewenst eindresultaat gerealiseerd wordt. 

Wij zijn gespecialiseerd in Inspectie support, CO² neutraal waterwerken en verhuur van bijzondere GWW-uitrustingsstukken

Van Veen grondwerken ' Altijd in voor een uitdaging '

Van Veen Grondwerken is werkzaam op het gebied van grond-, weg- en waterbouw en is een ondersteunende partij bij inspectiewerkzaamheden in de civiele en bouwtechnische sector. Met meer dan 15 jaar ervaring zorgt Van Veen Grondwerken dat elk gewenst eindresultaat gerealiseerd wordt. 

Wij zijn gespecialiseerd in Inspectie support, CO² neutraal waterwerken en verhuur van bijzondere GWW-uitrustingsstukken

FAQ

' Wat is de minimale doorvaarhoogte dat jullie CityExpand kraanponton nodig heeft? '

Het kraanponton heeft maar een doorvaarhoogte van 1,50m nodig.

Met de kraan in transportstand.

' Hoe worden de componenten voorzien van stroom? '

Voor de voeding kunnen deze zelfstandig draaien op een HVO 100 aggregaat of op walstroom.

' Hoe bedien ik de Spudpalen? Is dat Handwerk? '

De Spudpalen zijn elektrisch en met de afstandsbediening te bedienen, zo kunnen  we ook snel verplaatsen.

Waarom kiezen voor Van Veen Grondwerken

CO² neutraal voor de toekomst

De huidige manier van bouw en herstel in binnensteden heeft negatieve gevolgen voor de leefbaarheid. Machines zorgen voor lawaai, uitstoot van CO2, luchtvervuiling en zware belasting aan kademuren.  Zeker in historische steden, die niet berekend zijn op grote vrachtwagens en machines.

Van Veen Grondwerken utiliseert de vergeten grachten als duurzaam alternatief.


CO² neutraal voor de toekomst

De huidige manier van bouw en herstel in binnensteden heeft negatieve gevolgen voor de leefbaarheid. Machines zorgen voor lawaai, uitstoot van CO2, luchtvervuiling en zware belasting aan kademuren.  Zeker in historische steden, die niet berekend zijn op grote vrachtwagens en machines.

Van Veen Grondwerken utiliseert de vergeten grachten als duurzaam alternatief.


Het CityExpand samenstel is geheel conform de richtlijnen van de binnenvaart wet- en regelgeving gebouwd. De nodige middelen, verlichting en bebording zijn aan boord en het drijfvermogen in combinatie met de kraan is getoetst en gekeurd.

' Certificering in de bouw een pré '


Binnenvaart gecertificeerd

Het CityExpand samenstel is geheel conform de richtlijnen van de binnenvaart wet- en regelgeving gebouwd. De nodige middelen, verlichting en bebording zijn aan boord en het drijfvermogen in combinatie met de kraan is getoetst en gekeurd.

' Certificering in de bouw een pré '


De samenstelling van het CityExpand kraanponton bestaat uit vijf onderdelen, waarvan twee kuippontons en drie plaatspontons. Deze vijf pontons kunnen gekoppeld en ontkoppeld worden door een slim koppelsysteem.

De kraan, aggregaat, hydrauliek-unit en de Spudpalen kunnen tijdens het transport in de kuippontons blijven staan, wat resulteert in een snellere verplaatsing van het samenstel via de openbare weg. Het kraanponton valt niet onder uitzonderlijk vervoer.


Modulaire samenstelling

De samenstelling van het CityExpand kraanponton bestaat uit vijf onderdelen, waarvan twee kuippontons en drie plaatspontons. Deze vijf pontons kunnen gekoppeld en ontkoppeld worden door een slim koppelsysteem.

De kraan, aggregaat, hydrauliek-unit en de Spudpalen kunnen tijdens het transport in de kuippontons blijven staan, wat resulteert in een snellere verplaatsing van het samenstel via de openbare weg. Het kraanponton valt niet onder uitzonderlijk vervoer.


De kracht van dit drijvende succes zit hem in de doorvaarthoogte. Met een maximale hoogte van 1.50 meter kan het samenstel bijvoorbeeld onder 80% van de bruggen in Amsterdam varen en werken. Dit in combinatie met telescopische spudpalen kan het vaartuig zich ook verankeren in de bodem.


Lage doorvaar- en werkhoogte

De kracht van dit drijvende succes zit hem in de doorvaarthoogte. Met een maximale hoogte van 1.50 meter kan het samenstel bijvoorbeeld onder 80% van de bruggen in Amsterdam varen en werken. Dit in combinatie met telescopische spudpalen kan het vaartuig zich ook verankeren in de bodem.


Wat anderen over ons zeggen

Fijn bedrijf om mee samen te werken!
Fijn bedrijf om mee samen te werken! Geen klus is te gek, veel kennis is huis!

Kelvin Hoogeboom

Eerlijke organisatie
Eerlijke organisatie met goed advies. Denkt goed mee met zijn klanten, zoekt de meest effectieve oplossing!

Dhr. K. Fransen / Vitimo B.V.

Open en eerlijk
Een open en eerlijk bedrijf met kennis van zaken in grondwerken, met vakkundig personeel en al het benodigde materieel.
Frans341

Wat anderen over ons zeggen

These slides will be slide-able on the live version of your page!
Fijn bedrijf om mee samen te werken!
Fijn bedrijf om mee samen te werken! Geen klus is te gek, veel kennis is huis!
Kelvin Hoogeboom
Eerlijke organisatie 
Eerlijke organisatie met goed advies. Denkt goed mee met zijn klanten, zoekt de meest effectieve oplossing!
Kees Fransen
Open en eerlijk
Een open en eerlijk bedrijf met kennis van zaken in grondwerken, met vakkundig personeel en al het benodigde materieel.
Frans341